Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 5 of 397
Back to Result List

A Strategic Analysis of the Specialty Coffee Business in Germany : Exemplified by the Company Tikuna

  • Strategy development is one of the crucial factors for a firm's performance. For it to be developed, a strategic analysis has to be conducted first. It enables companies to gain a deeper understanding of their internal and external environment. In the present work, the specialty coffee market is closely analyzed through a strategic analysis. The focus of this study is the young company Tikuna, a coffee producer that aims to enter the German market. In this context, Tikuna's possible entry into the German market and the companies competitive capacities are analyzed. In order to implement the different tools of the analysis, extensive literature research, as well as one expert interview and a survey were conducted. It was found that Tikuna possesses all characteristics to enter the German market. However, due to the lack of a differentiation factor in Tikuna's value proposition, its competitive capacity is limited to a short period of time. In this sense, different recommendations are given in order to ensure long term success in the market. The central one being that Tikuna has to use its main strength and bring innovation to the market.
  • Die Strategieentwicklung ist eine der entschiedensten Faktoren für die Leistungsfähigkeit eines Unternehmens. Um sie zu entwickeln, muss zunächst eine strategische Analyse durchgeführt werden. Sie ermöglicht es Unternehmen, ein tieferes Verständnis über ihr internes sowie externes Umfeld zu gewinnen. In der vorliegenden Arbeit wird der Spezialitäten Kaffeemarkt durch eine strategische Analyse näher betrachtet. Im Fokus der Analyse steht der junge Kaffeeproduzent Tikuna, welcher den Eintritt in den deutschen Markt anstrebt. In diesem Zusammenhang wurde in der vorliegenden Arbeit der mögliche Markteintritt von Tikuna sowie die Wettbewerbsfähigkeit des Unternehmens bewertet. Um die verschiedenen Instrumente der Analyse umzusetzen, wurde eine umfangreiche Literaturrecherche, ein Experteninterview und eine Online-Umfrage durchgeführt. Es wurde festgestellt, dass Tikuna alle Eigenschaften besitzt, um in den deutschen Markt einzutreten. Aufgrund des fehlenden Differenzierungsfaktors Tikunas, ist seine Wettbewerbsfähigkeit jedoch auf einen kurzen Zeitraum beschränkt. Unter Berücksichtigung dieser Tatsache werden verschiedene Handlungsempfehlungen ausgesprochen, um einen langfristigen Erfolg auf dem Markt zu gewährleisten. Vor allem sollte dabei berücksichtigt werden, dass Tikuna seine Hauptstärke nutzen sollte und somit eine Innovation auf den Markt bringen. Diese ist das Eigentum einer Kaffeeplantage.

Download full text files

Export metadata

frontdoor_export_ascii

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Daniela Archila
URN:urn:nbn:de:bsz:944-opus4-10415
Advisor:Patrick Ulrich, Jürgen Strauß
Document Type:Bachelor Thesis
Language:English
Year of Completion:2021
Release Date:2021/05/06
Tag:Strategische Analyse; Umweltanalyse
Strategic analysis; environmental analysis; specialty coffee
Number of Pages:XVII, 117
Faculty:Wirtschaftswissenschaften
Open Access:Open Access
Licence (German):License LogoVeröffentlichungsvertrag für Publikationen mit Print on Demand